2 Kasım 2010

Altyazı Dalya! Dedi
Altyazı sinema dergisi Kasım ayında 100. sayısını çıkartıyor. 

Boğaziçi Üniversitesi Mithat Alam Film Merkezi tarafından aylık olarak çıkartılan sinema dergisi Altyazı, Kasım ayında 100. sayısına ulaşmasının şerefine iki sayıyla birden okuyucularının karşısına çıkıyor. Derginin güncel içerikli Kasım sayısı bayilerdeki yerini alırken, sinema, edebiyat ve müzik dünyasından birçok önemli ismin sinemayla olan kişisel ilişkilerine dair yazı, çizim ve fotoğraflarını paylaştıkları 100. Özel Sayı ise Kasım’ın ikinci haftasında raflardaki yerini alacak. Merakla beklenen özel sayı için bir hafta daha sabretmek gerekiyor.

Altyazı’nın Kasım sayısında, geçtiğimiz aylarda yitirdiğimiz büyük usta Claude Chabrol, özel dosya ile anılıyor.
'Eli kanlı burjuvalar' alt başlığı ile Chabrol’ün sinemasına odaklanan kapsamlı dosyada, ustanın vazgeçemediği temalarına değinen bir incelemenin yanı sıra Yakışıklı Serge (La beau Serge), Ceylanlar (Les biches), Vefasız Kadın (La femme infidèle), Kasap (Le boucher), Müfettiş Lavardin (Inspecteur Lavardin), Bir Kadın Meselesi (Une affaire de femmes), Seremoni (La cérémonie) ve Sıcak Çikolata (Merci pour le chocolat) gibi farklı dönemlere ait Chabrol filmlerini ele alan yazılar yer alıyor.

Derginin ‘vizyon’ sayfalarında son yıllarda sinefillerin gözde yönetmeni haline gelen Apichatpong Weerasethakul’un Cannes Film Festivali’nde Altın Palmiye’yi alan filmi Amcam Önceki Hayatlarını Hatırlıyor hakkındaki bir yazıyı bulmak mümkün. Altyazı’nın geçtiğimiz sayısında hakkında geniş bir portre yazısı bulunan David Fincher ise son filmi Sosyal Ağ ile yeniden derginin vizyon sayfalarına konuk oluyor.

Kasım sayısının ‘vizyon ötesi’ sayfalarında ise, 17. Altın Koza Film Festivali için Adana’da bulunan Theo Angelopoulos’la yapılmış bir söyleşi ve Merkez İstasyonu’yla başlayıp Tanrıkent ve Özel Tim’e kadar uzanan bir zaman diliminde ‘Yeni Brezilya Sineması’ olarak adlandırılan eğilimi tartışan kapsamlı bir inceleme bulunuyor.

Altyazı’nın artık gelenekselleşen köşelerinden ‘İkinci El’, Eylül ayının sonunda yaşamını yitiren Arthur Penn’in kıymeti yeterince bilinememiş film noir’ı Night Moves’u masaya yatırarak bize Penn sinemasını hatırlatırken, ustalık basamaklarını hızla tırmanan yönetmenlere yer verilen ‘Yeni İmza’ köşesi ise bu ay Portekizli yönetmen Pedro Costa’ya ayrılıyor.

Derginin olmazsa olmaz bölümlerinden ‘Eleştiriler’in büyük bir bölümü ise 47. Antalya Altın Portakal Film Festivali’nde dikkat çeken yerli filmlerin eleştiri yazılarından oluşuyor. Bu bölümde Altın Portakal için yarışan Çoğunluk, Saç, Gölgeler ve Suretler, Kağıt, Zefir, Press, Atlıkarınca ve Gişe Memuru filmlerinin eleştirilerini okumak mümkün. Bu filmlerden Çoğunluk dışında diğer filmlerin henüz gösterime girmediğini düşününce, yerli sinema üzerine yapılan eleştirilerin değeri bir kat daha artıyor.

Altyazı’nın 100. sayısında yer alan diğer filmlerden bazıları ise şunlar: Borsa: Para Asla Uyumaz (Oliver Stone), Toprak Altında (Rodrigo Cortés), Benim Güzel Oğlum, Sen Ne Yaptın? (Werner Herzog).



Bu hafta (5 Kasım 2010) vizyona girecek olan “Vay Arkadaş – Manik, Tik, Dildo” filminin galası 1 Kasım akşamı AFM İstinyePark Sinemaları’nda film ekibinin, sinema ve televizyon camiasından renkli isimlerin katılımıyla gerçekleşti. Basının yoğun ilgi gösterdiği galada, Beyazperde olarak biz de yer aldık.

Galada, filmin başrol oyuncuları Ali Atay, Fırat Tanış, Mete Horozoğlu, Demet Evgar’ın yanı sıra konuk oyuncular Mustafa Üstündağ, ve Rasim Öztekin ayrıca Erdal Tosun, Fırat Doğruloğlu, Bihter Dinçel, Ali Tutal, Bülent Çolak, Onur Özcan, Barış Başar ve Metin Coşkun'dan oluşan geniş oyuncu kadrosu katıldı. Galaya katılan ünlü davetliler arasında ise Nevra Serezli, Murat Serezli, İpek – İzzet Günay, Ali Erkazan, İlker Ayrık, Yosi Mizrahi, Murat Han Şenay Gürler & Faik Ergin, Sezen Cumhur Önal, Ebru Cündübeyoğlu, Ümit Besen gibi isimler göze çarptı.

Senaryosunu Caner Güler ve Geniş Aile dizisinin yazarı Cüneyt İnay’ın kaleme aldığı  “Vay Arkadaş – Manik, Tik, Dildo”nun yönetmenliğini Kemal Uzun ve Ahmet Kayımtu üstlendi.
Barakuda Film Production’ın, 1 milyon dolarlık bütçeye sahip filminin yaklaşık dört hafta süren çekimleri; üç kafadarın heyecan dolu maceralarının geçtiği İstanbul’un tarihi semtlerinden Balat, Sütlüce, Beyoğlu ile Haydarpaşa Garı gibi yine tarihi mekânlarında gerçekleştirildi. Filmin müziklerini ise Multitap grubunun yaptığını hatırlatalım.

Galanın ardından, film ekibi için Hayal Bistro’da basına kapalı özel bir parti düzenledi…

Hiç yorum yok: