30 Haziran 2014

Bana Gelince Hayat Neden Masalsız?


Doğu Yücel’in Düşler Kabuslar ve Gelecek Masalları, Hayalet Kitap, Show-Eminem’i Anlama Kılavuzu’ndan sonra okuyucusuyla buluşan 4. kitabı olan Varolmayanlar, 2011’in sonbahar aylarından bu yana raflarda.

İzmir’de geçen ve korku türünü merkezine alan ilk romanı Hayalet Kitap’tan sonra, bu sefer günlük formatında bir romana imza atan Yücel, Varolmayanlar’da 21.yy’da modern-
kentli formatında var olabilmenin dikenli yollarını masaya yatırıyor. Ve tabir-i caizse 8-5 beyaz yakalı, Starbucks kahveli, yazları boğaz clublı, kışları Nişantaşılı finansör hayatlara vurdukça vuruyor, lafını esirgemiyor. Betimlemeler ve tespitler o kadar doğru, o kadar yerindeki Yücel’in hikaye örgüsünü oluştururken kurduğu hayatları aslında kıyasıya eleştirdiğini hissetmiyorsunuz; hissetseniz dahi, “Evet ben de bundan memnun olmadığım halde, tıpkısının aynısını ben de yapıyorum!” diyorsunuz. İstanbul’un en sıradan beyaz yakalılarından biriyken, yazdığı sıra dışı masalımsı hikâyeler bir bir gerçek olmaya başlayan genç iş adamının sevdiği ‘normal’ yaşamı bir anda bilimkurgu romanına evriliyor, siz de karşısına geçip ağız tadıyla bir roman okuyorsunuz!

Ne gerçek ne değil, hangimiz kurgusal hayatlar yaşıyoruz, aslında kimin kurgusunun
parçalarıyız, roman elinizde su gibi akarken sizin de kafanızda bu sorular dönecek. Hala okumadıysanız sizin için Varolmayanlar tam da bu yazın kitabı olabilir…

Varolmayanlar @İdefix ve @kitapyurdu.

Tanıtım yazısı ilk olarak gerekeniyap.com'da yayınlanmıştır.

Hiç yorum yok: