1 Temmuz 2014

1. Yavuz Çetin Gitar Festivali Bu Cumartesi KüçükÇiftlik Park'ta!

İlk kez Orta okul yıllarında tanışmıştım Yavuz Çetin'in o yumuşacık sesiyle. Henüz 2000'ler Türkiyesine girmemiştik; pek çok ünlü isme gitarıyla eşlik eden Çetin'in solo albümü "İlk" yeni çıkmıştı, saçları yeni yetme bir rockçı kızı hayran bırakacak kadar uzundu ve biz serviste "seni çok istiyorum, seviyorum dünyalar kadaaaar!" diye bağrıyorduk. Şebnem Ferah'ın "Bırak kadının olayııım" nidasından sonra "Senin erkeğin olmak istiyoruuuum" tüylerimizi ürpertiyordu ve "herkesin" bilmediği, dinlemediği bir müzisyeni ortaokul sıralarında keşfetmiş olmanın haklı gururunu yaşıyorduk. 

Sonra bi'şey oldu... Eh ergen olsak da çocuktuk, ne bilelim İzmir'den İstanbul'da yaşananları. "Biliyor musun Duygu, Yavuz Çetin ölmüş!" dedi gözleri dolu dolu olan ve beni İlk albümüyle tanıştıran kankam. "Nasıl ya olamaz?!" Bu kadar genç bir insan? O billur ses intihar etmişti işte, şarkı sözleriyle ve en çok da şarkılardaki yaşama sevinciyle beni büyüleyen adam, kendisini şimdi salonumun penceresinden her akşam izlediğim köprüden aşağıya bırakıvermişti. Sonra geldi ikinci albüm, bas bas bağrıyordu aslında "yaşamak istemem artık aranızdaaaa!" diye! O şarkıyı ilk dinlediğimde Yavuz Çetin'in o dönem çevresinde olan herkese ne kadar öfkelendiğimi dün gibi hatırlıyorum. Hiç mi görmediniz, bilmediniz, anlamadınız bu adamı? Hiç tanımadığım arkadaşlarını suçlamıştım, göz göre göre Yavuz Çetin'i ölüme yolladıkları için. 15 yaşında bir genç kızın 500 km. öteden hayranlığı ve "fanlığı" da internetin sebil olmadığı çağlarda böyle oluyordu işte...




Şimdi bu güzel adamın adına bir festival düzenleniyor. Basın bülteninden öğrendiğimiz üzere babasını kaybettiğinde henüz 7 yaşında bir çocuk olan Yavuzcan Çetin, 12 sene sonra babasının anısına 1. Yavuz Çetin Gitar Festivali'ne el atmış.

Tarih ve saat : 5 Temmuz 2014 Cumartesi 14:30 @KüçükÇiftlik Park, İstanbul

1. Yavuz Çetin Gitar Festivali’nde sahne alacak sanatçılar ise Yavuz Çetin Sahnesi'nde Pentagram, Teoman, Ogün Sanlısoy, Bulutsuzluk Özlemi, Moğollar, Fuat Güner, Aylin Aslım, Kurtalan Ekspres, Pilli Bebek, Sahte Rakı ve TT Blues Band olacak.

Önden bilet almak isteyenle için adres biletix

Bu yazının ana fikri mi? Gelin!

Hiç yorum yok: